Prolonging the lifetime of your suitcase
Inleiding

Op suitcase.repair richten we ons vooral op het repareren van uw koffer als deze al beschadigd is - maar wat kunt u doen om deze schade te voorkomen? Door de ruwe behandeling die uw koffer op luchthavens krijgt, kan sommige schade helaas niet worden voorkomen, maar er zijn toch een aantal dingen die u kunt doen om schade te voorkomen - en veel daarvan kosten u geen cent.

De buitenkant van de koffer beschermen tegen scheuren, deuken en krassen

De behuizing van uw koffer kan gemaakt zijn van verschillende materialen zoals polycarbonaat, ABS, aluminium, nylon of zelfs een combinatie van deze materialen. Elk van deze materialen heeft zijn eigen voor- en nadelen om uw bagage tegen schade te beschermen. De volgende best practices zijn echter van toepassing ongeacht het materiaal waarvan uw koffer is gemaakt:

Slim inpakken

Het beschermen van uw koffer begint al voordat uw reis is begonnen. Zorgvuldig inpakken is een van de belangrijkste manieren om schade te voorkomen. Dit houdt in dat u overgewicht moet vermijden, dat u de koffer niet te veel moet samenknijpen en dat u lege hoeken moet vermijden. Als u te veel in uw koffer stopt (zowel in volume als in gewicht), kan uw koffer barsten bij een botsing. Veel koffermaterialen zijn bedoeld om de kans op het breken van de schaal te verkleinen, maar de kans wordt veel groter als het aanbevolen gewicht aanzienlijk wordt overschreden of als het volume te groot is (vooral voor koffers met een zachte schaal). Aangezien de meeste luchtvaartmaatschappijen een maximumgewicht van 23 kilogram hebben opgegeven, testen bagagefabrikanten hun koffers op een gewicht van 23-25 kilogram om er zeker van te zijn dat ze het gewicht aankunnen. Hoewel sommige topmerken hun koffers ook testen tot 30 kilogram, is het over het algemeen niet aan te raden om 23 kilogram aanzienlijk te overschrijden. Als u vaak problemen hebt omdat uw spullen niet in uw koffer passen, is een goed alternatief om schade te voorkomen: kies voor een vergrootbare koffer zodat u niet te veel in uw koffer propt.

Bij het inpakken is het ook belangrijk om lege ruimtes te vermijden. Soms kan het handig lijken om wat lege ruimte over te laten voor aankopen tijdens de reis of om wat souvenirs mee terug te nemen. Deze hoeveelheid ruimte moet echter zeer beperkt zijn. Als u lege ruimtes in uw koffer laat, vooral in de hoeken, neemt het risico op deuken in de buitenkant aanzienlijk toe. Als u merkt dat u te veel lege ruimte in uw koffer hebt, kunt u overwegen om voor deze reis een kleiner formaat bagage te nemen.

Een bagagehoes gebruiken

Krassen op uw koffer kunnen erg frustrerend zijn, vooral als u de koffer net hebt gekocht. De kans dat er krassen zichtbaar zijn op de buitenkant van uw koffer hangt sterk af van de oppervlaktestructuur van uw koffer. Koffers met een glanzende/glanzende afwerking zijn het meest gevoelig voor krassen. Op koffers met een mat oppervlak zijn krassen meestal minder zichtbaar, maar ze komen nog steeds voor. De meest effectieve optie is om een koffer met een reliëfafwerking te kiezen, die aan de buitenkant een beetje ruw aanvoelt, maar de kans op krassen verkleint en ze tegelijkertijd minder zichtbaar maakt.

Andere beste praktijken

Om ervoor te zorgen dat de buitenkant van uw koffer zo lang mogelijk intact blijft, is het ook belangrijk om ervoor te zorgen dat uw gebruik en opslag geen negatieve invloed hebben op de buitenkant. Over het algemeen wordt aanbevolen om de koffer in een droge ruimte en bij normale kamertemperatuur op te bergen. Bewaar de koffer niet te lang bij een te lage of te hoge temperatuur, want dan kan het materiaal na verloop van tijd broos worden. Ook moet u voorkomen dat u gedurende langere tijd zware voorwerpen op de schaal plaatst of op de koffer gaat zitten (bijv. op het vliegveld).

Schade aan de trolleyhandgreep van de koffer voorkomen

Het trolleyhandvat van een koffer is een van de vaak beschadigde onderdelen van een koffer. In veel gevallen is de schade het gevolg van een val van de koffer op een scherpe rand die deuken in de buis veroorzaakt of soortgelijke schade.

Om schade aan de Telescopische Handgreep is het belangrijk om niet te veel gewicht in de koffer te stoppen of te veel spullen in de koffer te proppen. Bij te zware koffers is het mogelijk dat de Telescopische Handgreep wordt afgescheurd, terwijl het ook mogelijk is om de buizen van de Telescopische Handgreep door te veel druk uit te oefenen wanneer u te veel volume in de koffer probeert te proppen.

Daarnaast is het heel belangrijk om te voorkomen dat u de koffer optilt aan de Telescopische Handgreep. Als de Telescopische Handgreep alleen bedoeld is om de koffer te trekken, kan deze het gewicht van de koffer niet dragen, waardoor één of meer fasen van de handgreep kunnen afbreken. Dergelijke schade kan eenvoudig worden voorkomen door eraan te denken de bovenste of zijsteel te gebruiken om de koffer op te tillen.

Ervoor zorgen dat uw koffer langer rolt

De Wielen van uw koffer behoren tot de belangrijkste onderdelen en maken het gebruik ervan erg lastig als ze eenmaal beschadigd zijn. Veel schade aan de Wielen ontstaat wanneer de koffer door een luchtvaartmaatschappij wordt vervoerd. Tijdens het vervoer over transportbanden en het inladen in het vliegtuig kan het helaas gebeuren dat de Wielen of een deel van de Wielen wordt afgebroken. Helaas kunt u weinig doen om dit soort schade te voorkomen. In ons artikel over hoe u uw beschadigde koffer kunt repareren vindt u echter nuttige tips over hoe u de schade aan de luchtvaartmaatschappij kunt melden.

Een ander veelvoorkomend type schade is de Wielen snel versleten raken en in sommige gevallen zelfs smelten. Een veel voorkomende oorzaak zijn keien en grind, die de slijtage van uw koffer aanzienlijk kunnen verhogen. Wielen en dus vermeden moeten worden. Vooral voor koffers met enkele Wielen in plaats van dubbel Wielen kan het vaak gebeuren dat kleine steentjes of ander vuil tussen de Wielen en de Wielen behuizing waardoor de Wielen niet kan draaien en daardoor aan één kant plat komt te liggen. Daarom is het belangrijk om regelmatig vuil van de behuizing te verwijderen. Wielen en de Wielen behuizing te verwijderen en een korte stop te maken om uw koffer te controleren als u het gevoel hebt dat uw koffer moeilijker te trekken is dan voorheen. Voor moderne 4-Wielen koffers is het ook belangrijk om de koffer voornamelijk op alle vier de poten te gebruiken. Wielen in plaats van aan slechts twee te trekken Wielen. Vanwege de 4-Wielen ontwerp de Wielen niet ontworpen om het koffergewicht slechts op twee van de vier Wielen waardoor deze twee Wielen sneller verslijten.

Beschadigingen aan de rits van de koffer vermijden

De rits van een koffer wordt vaak gezien als een van de meest kwetsbare onderdelen. Schade aan de rits ontstaat meestal door te veel inpakken of door extra spullen in de koffer te proppen. Hierdoor kan de rits onder verhoogde druk komen te staan en uiteindelijk openbarsten. Helaas kunt u weinig doen om dergelijke schade te voorkomen, behalve een grotere koffer of een vergrootbare koffer kiezen. In alle gevallen moet u voorkomen dat u de rits probeert te sluiten met iets dat vastzit in de ritsketting, omdat dit de rits ernstig kan beschadigen. Probeer de rits ook niet te snel of met te veel kracht te sluiten.

De enige optie om schade aan de rits van de koffer te voorkomen, is kiezen voor een ritsloze koffer. Koffers zonder rits bestaan in verschillende vormen. Een veelvoorkomend type is gemaakt van Polypropyleen waarbij de schaal ook dienst doet als ingebouwd frame zodat u de koffer met twee of in sommige gevallen drie sloten kunt sluiten. Andere veel voorkomende types zijn gemaakt van Aluminium of Polycarbonaat met een aluminium frame waardoor u de koffer kunt sluiten met twee tot drie sloten op het frame. Hoewel dit het risico op beschadiging van de rits verkleint, is een nadeel van dit type bagage dat het doorgaans zwaarder is in vergelijking met vergelijkbare koffers met een rits.

Vooruit plannen - reserveonderdelen voor uw koffer

Als u de best practices uit dit artikel toepast, kunt u veel voorkomende schade aan uw bagage voorkomen. Het is echter niet mogelijk om alle soorten schade te voorkomen, vooral niet als u met het vliegtuig reist. Daarom is het nog belangrijker om vooruit te plannen en te controleren of er reserveonderdelen voor uw koffer beschikbaar zijn en waar, idealiter al voordat u uw koffer koopt. Sommige merken bieden alleen reserveonderdelen aan als u contact opneemt met hun klantenservice en bij sommige moet u zich aanmelden voor hun reparatiewebsite om reserveonderdelen te zoeken en de prijzen te zien. Voor veel artikelen in de basisprijsklasse zijn er misschien zelfs helemaal geen reserveonderdelen beschikbaar. Op suitcase.repair bieden wij u transparantie over welke onderdelen beschikbaar zijn als reserveonderdelen, tegen welke prijs, of ze momenteel beschikbaar zijn en hoe u de reparatie moet uitvoeren. Bovendien hebt u de mogelijkheid om het modelnummer en de aankoopbon van uw koffer op te slaan in uw suitcase.repair account op te slaan (wat natuurlijk gratis is) voor het geval uw koffer ooit beschadigd raakt. Zelfs als de reserveonderdelen voor het merk koffer van uw item nog niet beschikbaar zijn, is het handig om de gegevens van uw koffer op te slaan in uw suitcase.repair account op te slaan. Aan de ene kant hebt u dan alle gegevens bij de hand voor een garantieclaim en aan de andere kant breiden we ons assortiment voortdurend uit, zodat we hopelijk binnenkort ook de reserveonderdelen voor uw koffer kunnen aanbieden.

Wat kan ik doen als mijn koffer al beschadigd is?

In het onfortuinlijke geval dat uw koffer al beschadigd is, raden wij u het volgende aan te controleren of de schade gerepareerd kan worden. Nadat u gecontroleerd heeft of de schade aan uw koffer gerepareerd kan worden, moet u op zoek gaan naar bijpassende reserveonderdelen om de reparatie uit te voeren. Een van de gemakkelijkste oplossingen is het zoeken naar de juiste reserveonderdelen op uw suitcase.repair. Ook ons blogartikel over hoe u uw koffer kunt repareren aanvullende informatie over waar u op moet letten als u uw koffer probeert te repareren.

Conclusie
Koffers kunnen veel schade oplopen, van deuken, breuk van de schaal tot versleten Wielen en afgerukte telescopische handgrepen kan worden voorkomen door een paar goede praktijken te volgen bij het gebruik van uw koffer. Schade voorkomen kan zo eenvoudig zijn als het volgen van een paar principes bij het inpakken van uw bagage. Bovendien kan sommige schade worden voorkomen door een ander type bagage te kiezen voor uw volgende reis. Voor sommige soorten schade die niet voorkomen kunnen worden, is het nog belangrijker om vooruit te plannen en na te gaan waar reserveonderdelen voor uw koffer verkrijgbaar zijn en om uw modelnummer en aankoopbewijs bij de hand te hebben in geval van schade, bijv. door ze te bewaren in een suitcase.repair rekening.