Op suitcase.repair streven wij ernaar om de reparatie van uw koffer snel en gemakkelijk te laten verlopen en u perfect passende onderdelen voor uw koffer te leveren.

Hoewel veel soorten schade door uzelf kunnen worden gerepareerd met een schroevendraaier, is voor andere schade professionele hulp nodig of kan deze helemaal niet worden gerepareerd.

Lees hieronder meer over welke soorten schade aan koffers gerepareerd kunnen worden en waar u op moet letten.

Koffer repareren Wielen

Als koffer Wielen tot de meest beschadigde onderdelen behoren, bieden veel bagagemerken vervangende Wielen aan.

Voor de meeste merken is de volledige Wielen inclusief de Wielen is één reserveonderdeel dat zowel de Wielen zelf als de Wielen behuizing.

Voor koffer Wielen die met schroeven aan de behuizing bevestigd zijn (het meest voorkomende geval) kan de reparatie in slechts enkele minuten door uzelf worden uitgevoerd. Klik op de knop hieronder om te controleren welk model u hebt en om passende reserveonderdelen te zoeken.

Ontdek hoe u kunt controleren welke koffer u hebt!

Veelgestelde vragen over Wielen Reparaties

Hoewel dit minder gebruikelijk is, kiezen sommige koffermerken ervoor om de Wielen met schroeven aan de schaal te bevestigen. In dergelijke gevallen moet u eerst controleren of de Wielen zelf (aan de Wielen behuizing) ook met een klinknagel is bevestigd of met schroeven.

Voor fabrikanten waar de Wielen in de Wielen behuizing is geschroefd, kunt u de reparatie zelf uitvoeren.

In gevallen waar de Wielen en de Wielen beide met klinknagels bevestigd zijn, is het niet mogelijk om de reparatie zonder speciale apparatuur uit te voeren. U kunt de benodigde reserveonderdelen nog steeds kopen op suitcase.repair maar u zult geen hulp van een specialist nodig hebben om ze te installeren. Ons supportteam kan u helpen bij het vinden van een reparatiewerkplaats die u kan helpen bij het bevestigen van de Wielen in dergelijke gevallen.

Voor de meeste merken is de Wielen en de Wielen behuizing één onderdeel en geen aparte onderdelen. Daarom zijn ze niet apart verkrijgbaar en moet u de hele behuizing vervangen. Wielen.

In gevallen waarin de Wielen verkrijgbaar is zonder de Wielen behuizing beschikbaar is, wordt dit beschreven op de productpagina voor het reserveonderdeel.

Afhankelijk van het merk kunnen we u ofwel een enkele Wielen of alleen complete Wielen sets aanbieden.

Afhankelijk van welke van de Wielen gebroken is, wordt de Wielen een andere oriëntatie. Om te voorkomen dat u de verkeerde oriëntatie van Wielen kiezen veel merken ervoor om alleen Wielen sets van 2 of 4 Wielen.

Hoewel sommige merken aparte Wielen voor de meeste reserveonderdelen is het mogelijk dat gespecialiseerde reserveonderdelen alleen als set verkrijgbaar zijn. Op suitcase.repair kunnen we de losse Wielen aanbieden, tenzij het samen met de set op de productpagina staat.

Belangrijk: Om ervoor te zorgen dat uw koffer gelijkmatig rolt en om versnelde slijtage van de resterende Wielen raden wij aan om alle Wielen tegelijkertijd te vervangen.

Hoewel we ernaar streven om passende Wielen voor alle merken is het mogelijk dat we nog geen reservekoffer hebben. Wielen voor uw merk beschikbaar hebben.

Mochten de reserveonderdelen van uw merk beschikbaar zijn op suitcase.repair is het belangrijk dat u naar het juiste modelnummer zoekt. Neem een kijkje op onze gids om te zien naar welk modelnummer u moet zoeken.

Belangrijk: Wij raden ten zeerste af om reserveonderdelen te selecteren op basis van het ontwerp, omdat de Wielen behuizing of de gaten voor de schroeven mogelijk niet bij uw koffer passen. Alleen door het modelnummer op te zoeken kunnen we garanderen dat het reserveonderdeel op uw artikel past.

Voor oudere artikelen is het mogelijk dat reserveonderdelen niet meer verkrijgbaar zijn. In dergelijke gevallen zijn ze niet meer verkrijgbaar bij de fabrikant. Ons supportteam kan u deze in dit geval ook niet leveren.

Voor koffers met enkele Wielen is het niet ongewoon dat de Wielen smelt. In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt doordat er iets tussen de Wielen en de Wielen behuizing (bijv. een kleine steen) waardoor de Wielen kan draaien, waardoor het aan één kant plat wordt of zelfs smelt.

Dit probleem komt vooral voor bij 4 Wielen koffers die maar op twee van de vier Wielen omdat ze niet ontworpen zijn om de koffer gedurende langere tijd te dragen.

De enige oplossing in dit geval is om alle aangetaste Wielen. Aangezien dit probleem zich vaak voordoet wanneer de Wielen al enigszins versleten zijn, kunt u overwegen om alle Wielen tegelijkertijd te vervangen.

Voor de meeste soorten schade, bijv. versleten Wielenwanneer een deel van de Wielen verloren is gegaan of als de Wielen aan één kant plat is, is de enige optie om de hele Wielen.

In gevallen waarin de Wielen niet meer soepel loopt maar verder intact is, raden wij aan om de Wielen op vuil, haar of andere voorwerpen die vastzitten in de Wielen. Na het schoonmaken van de Wielen kunt u proberen de Wielen met een siliconenspray of een soortgelijk smeermiddel om hem weer soepel te laten rollen.

Waarschuwing: Zorg ervoor dat er geen smeermiddel op de koffer of aan de binnenkant van de koffer komt, omdat dit vlekken op uw kleding kan achterlaten.

Koffersloten repareren

Als u de combinatie van uw kofferslot vergeten bent, als het slot opengebroken is of als het slot gewoon niet meer sluit, kunt u het combinatieslot van uw koffer gewoon vervangen.

Klik op de onderstaande knop om te controleren welk koffermodel u hebt en om bijpassende reserveonderdelen te zoeken.

Vind uw modelnummer

Veelgestelde vragen over reparaties aan sloten

Omdat er altijd een risico is dat sleutels kwijtraken of breken, zijn de meeste bagagemerken overgestapt op het gebruik van TSA-combinatiesloten in plaats van sloten met sleutels.

Helaas zijn voor de meeste bagagemerken geen reservesleutels of vervangende sloten voor items met sleutels meer verkrijgbaar. Om te controleren welke reserveonderdelen voor uw model beschikbaar zijn, volgt u onze gids om te zoeken naar reserveonderdelen die bij uw model passen.

Voor artikelen met meerdere sloten bieden de meeste merken deze afzonderlijk aan. Nadat u op uw modelnummer hebt gezocht, ziet u de beschikbare reservesloten voor uw koffer.

Belangrijk: Afhankelijk van het model is het mogelijk dat de verschillende sloten niet identiek zijn. Kijk in dat geval zorgvuldig naar de informatie op de productpagina om te bepalen welk slot vervangen moet worden (bijv. middenslot, zijslot, linker-/rechter slot).

Afhankelijk van het merk en model van uw koffer kunnen er verschillende upgrademogelijkheden beschikbaar zijn. Neem een kijkje op onze speciale pagina die beschrijft hoe u kunt controleren of er upgrade-opties zijn.

Als u uw combinatie bent vergeten, is het belangrijk om eerst te controleren of u de combinatie ergens hebt genoteerd en om belangrijke data, zoals verjaardagen, te proberen.

Mocht dit niet werken, dan raden wij u aan om alle combinaties van 0-0-0 tot 9-9-9 te proberen om de huidige combinatie te vinden.

Hoewel er ook andere technieken op het internet beschreven worden, vereisen deze meestal een bepaald type slot en professionele vaardigheden, daarom raden wij de bovenstaande methode aan.

Als u de slotcombinatie op deze manier niet kunt achterhalen, is het slot waarschijnlijk beschadigd en moet het vervangen worden. Zoek in dat geval naar een vervangend slot met uw modelnummer en volg onze handleiding hier om te leren hoe u het artikel kunt openen om het slot te vervangen (in sommige gevallen moet u ook de ritstrekkers vervangen).

Telescopische handgrepen van koffers repareren

Aangezien de Telescopische Handgreep wordt gebruikt om de koffer te trekken, wordt deze vaak blootgesteld aan sterke krachten die de Telescopische Handgreep /trekhendel.

De Telescopische Handgreep inclusief de eigenlijke trekhendel en de buizen één reserveonderdeel waarmee u de volgende soorten schade kunt repareren:

  • Deuken in de Telescopische Handgreep buizen
  • Afgescheurde telescopische handgrepen
  • Problemen met het uitschuiven of inklappen van de Telescopische Handgreep inclusief telescopische handgrepen die onmiddellijk na het uitschuiven inklappen.
Vind het modelnummer van uw koffer

Veelgestelde vragen over Telescopische Handgreep Reparaties

Bij de meeste merken is de Telescopische Handgreep als reserveonderdeel zowel de buizen als de handgreep zelf. Helaas is het niet mogelijk om alleen een deel van een reserveonderdeel te kopen.

Winkelen op Suitcase.Repair hoeft u zich geen zorgen te maken over de lengte van de Telescopische Handgreep. Op basis van het modelnummer van uw koffer zal onze zoekopdracht alleen reserveonderdelen opleveren die precies in uw koffer passen - als onze zoekopdracht (bij het zoeken naar het juiste modelnummer en als er geen waarschuwing 'Vergelijking vereist' wordt weergegeven) een onjuist reserveonderdeel oplevert, kunt u dit natuurlijk kosteloos retourneren.

Kofferhandgrepen repareren

De draagbeugel van de koffer is ontworpen om het volledige gewicht van uw koffer te dragen. Mocht deze beschadigd raken, dan kan deze relatief eenvoudig vervangen worden. Momenteel kunnen wij alleen reparaties aan draaghendels aanbieden voor koffers met een harde schaal.

Zoek uw modelnummer op en controleer of er vervangende handgrepen beschikbaar zijn voor uw koffermodel.

Belangrijk: Aangezien draagriemen vrij zelden beschadigd raken, bieden niet alle merken draagriemen als reserveonderdeel aan.

Waar vind ik het modelnummer van mijn koffer?

Kofferrits & Ritstrekkers repareren

Schade aan de rits van uw koffer is bijzonder vervelend omdat u uw koffer niet meer goed kunt sluiten.

Helaas zijn ritsreparaties erg ingewikkeld en vaak duur en daarom kunt u ze vaak niet zelf uitvoeren.

Voor gevallen waarbij de Ritstrekker beschadigd is geraakt, maar waarbij de ritsketting en het ritsschuifje nog intact zijn, bieden wij vervangende ritstrekkers aan.

Let op: Voor koffers met geïntegreerde sloten moet u kiezen voor ritstrekkers die compatibel zijn met uw slot, omdat ze er anders niet in passen.

Zoek uw modelnummer en vind bijpassende ritstrekkers

Veelgestelde vragen over ritsen & Ritstrekker Reparaties

Als het schuivertje van de rits van de ritssluitingketting is afgesprongen, kan deze schade meestal worden gerepareerd. Hierbij is het belangrijk op te merken dat de ritsketting intact moet zijn en dat alle tandjes ook intact moeten zijn, omdat anders het probleem zich opnieuw kan voordoen.

Aangezien deze reparatie ervaring met ritssluitingen vereist, raden wij aan om naar een gespecialiseerde reparatiewerkplaats te gaan. Ons supportteam helpt u graag bij het vinden van een reparatiewerkplaats bij u in de buurt.

Schade aan de ritsketting kan helaas niet gerepareerd worden. Zodra de tandjes van de ritssluiting beschadigd zijn, ontbreken of niet meer op hun plaats zitten, is een reparatie helaas niet meer mogelijk.

Voor de meeste koffers is het economisch niet haalbaar om de rits te vervangen, omdat de reparatiekosten hoger zijn dan de waarde van het artikel. Voor zeer dure koffers (> € 600) kunt u overwegen om bij een gespecialiseerde reparatiewerkplaats een offerte voor een dergelijke vervanging op te vragen.

Beschadigingen aan de naad van de ritsstof brengen altijd het risico met zich mee dat de rits breder wordt en dat de rits losraakt.

Voor zeer kleine beschadigingen aan de naad of de stof raden wij aan om niet aan de touwtjes te trekken. U kunt proberen de losse uiteinden vast te zetten door ze met een naald terug in de stof te duwen.

Grotere beschadigingen aan de naad of de stof zijn helaas niet te repareren en vereisen een volledige vervanging van de hele rits, wat voor de meeste koffers economisch niet haalbaar is.

Als het haakje van de ritssluiting, het zogenaamde kroontje, is afgebroken, moet de hele ritssluiting worden verwijderd en moet er een nieuwe ritssluiting worden geplaatst.

Een dergelijke reparatie kan alleen worden uitgevoerd door een professionele reparatiewerkplaats en alleen als er een identieke ritssluiting beschikbaar is. Helaas bieden wij momenteel nog geen ritsschuivers aan voor vervanging op Suitcase.Repair.

Als de rits niet meer soepel open of dicht gaat, is dit in veel gevallen een indicatie voor een beschadiging aan de ritsketting die meestal niet meer gerepareerd kan worden. In dergelijke gevallen zult u in veel gevallen voelen dat de rits op een heel specifieke plaats vast komt te zitten.

Als een tand van de ritsketting niet goed uitgelijnd is, kunt u proberen deze voorzichtig weer op zijn plaats te buigen. Waarschuwing: Overmatige kracht kan leiden tot extra schade aan de rits.

In gevallen waarin de ritsketting intact is, kunt u proberen de rits soepeler te maken door met een potlood over de ritsketting te wrijven, wat als glijmiddel kan werken. Waarschuwing: Gebruik geen smeermiddelen op basis van olie of siliconen op de rits van de koffer, omdat deze in uw koffer kunnen komen en vlekken op de koffer of uw kleding kunnen achterlaten.

Andere onderdelen van koffers

Sommige koffers hebben extra onderdelen naast de standaardonderdelen zoals Wielensloten, telescopische handgrepen of ritstrekkers.

De beschikbaarheid van andere onderdelen zoals hoekbeschermers, handvatkappen, stootranden aan de achterkant en andere onderdelen waaronder interieuronderdelen (zoals scheidingspanelen) hangt af van het merk. Sommige merken stellen dergelijke gespecialiseerde onderdelen beschikbaar als reserveonderdelen, terwijl dat bij andere merken niet het geval is.

Zoek naar het modelnummer van uw koffer op Suitcase.Repair om te zien welke onderdelen voor uw koffer beschikbaar zijn.

Waar vind ik het modelnummer?

SCHADE DIE NIET GEREPAREERD KAN WORDEN

Hoewel wij ernaar streven om zoveel mogelijk soorten schade herstelbaar te maken, zijn sommige beschadigingen helaas niet meer te repareren en moet u een nieuwe koffer kopen.

Beschadigingen die niet meer gerepareerd kunnen worden zijn onder andere

  • Beschadigingen in de stof van de koffers of beschadigingen aan de naden
  • Scheuren in de buitenkant van de koffer
  • Beschadigingen aan de ritsketting
  • Beschadigingen aan het handvat van soft shell koffers
  • Ernstige deuken in de buitenkant

Veel sites adverteren dat gewone koffermaterialen zoals ABS of polycarbonaat gelijmd kunnen worden met superlijm of tweecomponentenlijm.

Hoewel deze lijmsoorten gebruikt kunnen worden om scheuren in de schaal te dichten, zal het materiaal op deze plekken minder sterk en flexibel zijn (bijv. in het geval van polycarbonaat) in vergelijking met andere delen van de schaal. Als gevolg hiervan kan de koffer op dezelfde plaats opnieuw breken, waardoor de schade groter is dan bij de eerste beschadiging.

Bij koffers van materialen zoals polycarbonaat of ABS kunnen de deuken in veel gevallen worden verwijderd door de kofferschaal gewoon weer in de oorspronkelijke schaal te drukken.

Bij minder ernstige deuken en vooral bij Polycarbonaat koffers is de kans groot dat de deuk niet op dezelfde plek terugkomt. Voor ernstigere deuken, bijv. als de Wielen naar binnen is gedrukt, is de kans groter dat de schade opnieuw ontstaat.

Bij koffers die gemaakt zijn van ABS is de kans groot dat hetzelfde gebied tijdens uw volgende reis een deuk oploopt, omdat het omhulsel zich niet goed aan dergelijke veranderingen kan aanpassen.

Tip: Als het moeilijk is om het omhulsel in de bestaande positie te drukken, kunt u een beetje warmte toepassen, bijv. met een haardroger, om het gemakkelijker te maken. Pas op dat u het materiaal niet te warm maakt, want dan kan de schelp beschadigd raken of zijn vorm verliezen.

Bij koffers van aluminium is het over het algemeen mogelijk om deuken te verwijderen en zelfs scheuren in de buitenkant te repareren. Houd er echter rekening mee dat dergelijke reparaties vrij duur zijn en alleen door gespecialiseerde reparatiebedrijven kunnen worden uitgevoerd. Ons supportteam helpt u graag bij het vinden van een reparatiewerkplaats bij u in de buurt.

Het antwoord op deze vraag hangt voornamelijk af van hoe de schade is ontstaan.

Voor de meeste merken geldt de garantie niet voor schade veroorzaakt door derden, zoals luchtvaartmaatschappijen, cruiseschepen, enz. In dergelijke gevallen is de vervoerder van de goederen echter aansprakelijk voor schade. U moet dergelijke schade direct in de terminal melden wanneer u de bagage voor vertrek in ontvangst neemt. Bij sommige luchtvaartmaatschappijen kunt u schade echter ook binnen een periode van maximaal 7 dagen melden.

Ook schade die het gevolg is van normale slijtage, onjuiste behandeling of persoonlijke oorzaken wordt meestal niet gedekt door het garantiebeleid van bagagemerken. U kunt hierbij denken aan:

  • Versleten Wielen bijv. omdat de koffer normaal gebruikt is of zelfs als de Wielen na korte tijd versleten zijn, maar het artikel wordt dagelijks gebruikt.
  • Vervangende sloten vanwege vergeten combinaties.
  • Afgescheurde telescopische handgrepen. Aangezien dit soort schade meestal veroorzaakt wordt door het optillen van een koffer aan de Telescopische Handgreep in plaats van de handgreep te gebruiken, wordt dit beschouwd als onjuist gebruik.

Het garantiebeleid van de meeste bagagemerken dekt schade die het gevolg is van materiaal- of productiefouten. Hieronder vallen bijvoorbeeld beschadigde naden, stofproblemen, beschadigde ritssluitingen, materiaalproblemen aan handvatten (bijv. plastic dat losraakt) en vele andere soorten schade.

Als u denkt dat de schade het gevolg is van een materiaal- of productiefout, hebt u mogelijk recht op gratis de benodigde reserveonderdelen. Voor sommige merken kan ons supportteam u rechtstreeks helpen met garantieclaims (garantiebewijs vereist). U vindt een lijst met merken waarvoor wij u reserveonderdelen op garantiebasis kunnen leveren op deze pagina.

Voor schade die als onherstelbaar staat vermeld of voor merken waarvoor wij geen garantiereparaties bieden, moet u rechtstreeks contact opnemen met de verkoper bij wie u het artikel hebt gekocht. Voor sommige merken kunt u met een geldig garantiebewijs rechtstreeks contact opnemen met het merk in plaats van met de verkoper. Wij raden u aan contact op te nemen met het merk voor meer informatie.