Wij begrijpen dat het heel belangrijk voor u is om uw koffer weer gebruiksklaar te krijgen. Daarom bieden wij een groot aantal verzend- en leveringsopties, afhankelijk van het type, de grootte en het gewicht van elk reserveonderdeel.

Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over onze verzendopties.

Verzenddiensten & Leveringsgebieden

We breiden de lijst met landen / regio's waarnaar we reserveonderdelen verzenden voortdurend uit. Momenteel leveren wij aan de volgende landen / regio's:

  • Europese Unie
  • Australië
  • Bosnië & Herzegovina
  • Canada
  • Hongkong
  • India
  • Eiland
  • Israël
  • Liechtenstein
  • Noord-Macedonië
  • Monaco
  • Nieuw-Zeeland
  • Noorwegen
  • Filippijnen
  • Servië
  • Zwitserland
  • Turkije
  • Verenigd Koninkrijk
  • Verenigde Staten
  • Vietnam

De levertijd hangt af van wanneer uw bestelling is geplaatst en uw bezorgregio.

Doorgaans wordt uw bestelling de volgende werkdag verwerkt en dezelfde werkdag nog aan de koerier doorgegeven.

Binnen Duitsland worden pakketten binnen 1-3 werkdagen bezorgd (afhankelijk van de gekozen service).

Pakketten binnen de EU worden binnen 2-5 of 2-6 werkdagen bezorgd, afhankelijk van de bezorgregio. Tijdens het afrekenen wordt de levertijd voor uw land en voor de beschikbare verzendservices aangegeven.

Voor pakketten naar Bosnië & Herzegovina, Liechtenstein, Monaco, Servië, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk kan de levering binnen 2-6 werkdagen na overhandiging aan de koerier worden verwacht.

Voor internationale pakketten met een bestemmingsland dat hierboven niet is vermeld, is de levertijd tussen 10 en 14 werkdagen.

De meeste van onze pakketten worden verzonden met Deutsche Post / DHL of DPD (binnen Europa).

Afhankelijk van de bezorgregio is het mogelijk dat de last mile carrier anders is dan de oorspronkelijke carrier.

Zendingen die worden verzonden met de DHL Warenpost-service (kleine pakketten) worden vervoerd via het postnetwerk en kunnen worden bezorgd door een lokale postdienst.

Afhankelijk van de grootte van de reserveonderdelen die u wilt bestellen, kunnen er tijdens het afrekenen één of meerdere koeriersopties beschikbaar zijn. Vanwege de kosten van internationale leveringen kunnen wij momenteel alleen standaardleveringen aanbieden.

Voor kleine en lichte producten kunnen wij u tijdens het afrekenen de DHL Warenpost bezorgservice aanbieden. Deze bezorgservice is alleen beschikbaar voor een select aantal onderdelen en wordt via het postbezorgingsnetwerk naar de regio van bestemming getransporteerd.

Wij bieden momenteel geen verzending naar pakketwinkels of pakketkluizen aan, omdat deze niet door elke koerier en voor elke leveringsoptie worden ondersteund. Bestellingen met een pakketwinkel of pakketlocker als afleveradres worden automatisch geannuleerd.

Nadat de bestelling aan de koerier is overhandigd, kunt u op de website van de koerier controleren of het mogelijk is om het pakket naar een pakketwinkel of parcel locker te sturen.

Let op: Voor pakketten die met de DHL Warenpost-service worden verzonden, wordt een levering aan een pakketwinkel of pakketkluis niet ondersteund.

Momenteel kunnen we helaas geen expresverzending voor onze producten aanbieden, omdat de verzendkosten in veel gevallen een veelvoud van de productwaarde zouden zijn.

Verzendkosten

De verzendkosten worden dynamisch berekend bij het afrekenen en zijn afhankelijk van uw bezorgregio en het gewicht en de grootte van de onderdelen die u hebt besteld.

Over het algemeen zijn telescopische handgrepen het duurst om te verzenden vanwege hun grote omvang. In deze gevallen zijn de verzendkosten binnen Europa aanzienlijk lager in vergelijking met internationale verzending.

Voor kleinere onderdelen zoals Wielensloten of ritstrekkers zijn de verzendkosten vergelijkbaar lager en kunnen u meerdere verzendopties worden getoond, afhankelijk van uw bezorgregio.

Of u verzendkosten moet betalen in het geval van een garantiegeval hangt af van het garantiebeleid van het merk waar uw koffer van is.

In het geval van suitcase.repair gemachtigd is om reserveonderdelen te leveren op garantiebasis voor een merk, volgen wij het garantiebeleid van dat merk voor de afhandeling van uw koffer.

In veel gevallen vergoeden merken de kosten van binnenlandse verzending (naar het land waar het product in eerste instantie geleverd is) of hebben ze een bepaalde drempel tot waar de verzendkosten gedekt zijn, ongeacht de leveringsregio. Ons serviceteam zal u meer informatie geven over de verzendkosten nadat uw garantiegeval is goedgekeurd.

De prijzen op onze website niet zijn exclusief importtarieven, import-BTW of andere kosten die in het land van levering verschuldigd kunnen zijn. De koerier zal de van toepassing zijnde BTW en invoerrechten bij levering in rekening brengen of u voorafgaand aan de levering informeren om eventuele openstaande kosten te betalen.

In veel landen is er een drempel waaronder geen invoerkosten worden geheven. Raadpleeg uw lokale importregelgeving voor meer informatie.

Uitzondering: Voor leveringen aan de Verenigd Koninkrijk bent u niet verantwoordelijk voor de betaling van invoerrechten of btw als de waarde van de bestelling (incl. verzendkosten) minder dan 135 GBP bedraagt. Voor bestellingen met een waarde boven GBP zal de koerier contact met u opnemen voor de betaling van invoer-BTW en invoertarieven (indien van toepassing).

Wij doen altijd ons best om u een breed scala aan verzendopties aan te bieden en u de best mogelijke tarieven te bieden voor een gegeven pakketgrootte en gewicht.

Helaas kunnen wij geen goedkopere tarieven aanbieden dan de tarieven die tijdens het afrekenen worden weergegeven.

Algemene vragen

Al onze producten worden vanuit Duitsland verzonden.

Helaas is het momenteel niet mogelijk om bestellingen rechtstreeks bij ons magazijn af te halen.

De melding 'beperkte tracking' wordt getoond voor de bezorgdienst DHL Warenpost. Voor deze bezorgservice wordt het pakket niet via het pakketbezorgingsnetwerk vervoerd, maar via het reguliere postnetwerk.

Voor deze verzendoptie is het niet ongebruikelijk dat er slechts enkele traceergebeurtenissen worden weergegeven, bijv. eerste scan in het postcentrum, scan van levering. In sommige gevallen is het ook mogelijk dat de eerste scan ontbreekt - in dergelijke gevallen vragen wij u vriendelijk om een beetje geduld, omdat uw pakket in de meeste gevallen al verder wordt vervoerd.

Meer informatie over hoe u in een dergelijk geval te werk moet gaan, vindt u op deze pagina.

Stuur een bericht

Als u er de voorkeur aan geeft ons een e-mail te schrijven, kunt u deze sturen naar contact@suitcase.repair